01 March 2009

TAKUT!!!!

I'm so afraid. Sangat takut. Alkisahnya bermula pada petang yang mulia dan nak dekat waktu maghrib,aku di atas meja bersama laptop di depan (dengan niat konon2 nak siapkan viva's report untuk chapter yang second last which is RISK AND RETURN). Tetapi,niat tu dah terpesong tiba2 bila aku dah online. Hehe.. Ni perbualan bersama roomate ku yang ku panggil mak ety and ct.
Me: Korang tau tak tajuk lagu yang lirik dia, 'The smile
in your face, lets me know,that u need me,bla,bla'. Kita nak download
lah.
Mak ety n ct: 'Nothing at all'. Eh,bukan 'When you say
nothing at all'. (Lebih kurang mcm ni lah)
Me: Haa.. Okie.
Aku pun tekan lah untuk search lagu tu. Bukan apa,tiba2 rasa dah lama tak dengar lagu tu coz i loves that lyrics but guess what? Aku tak ingat tajuk lagu and nama penyanyi erm lagilah. Hohoho. Tapi,sekarang dah tau. Hurm,but this is not the main story that i want to tell u all. Okie2,kita sambung lagi. Teruskan pembacaan anda and hayati betul2.
Me: Yeah,kita dah dapat lagu tu. ( Apa lagi, nyanyi2 lah)
P/S: Mak ety pun join sekaki. Hehehe.. (Jangan mara ea mak ety)
Lalalalalalala..... (Dua orang menyanyi2, tp ct dah tak ada. Turun pegi dataran with her friends)
Tiba2.............
Me: Eh,apesal pulak ni??? Mak ety.........
Mak ety: Nape pijot? (P/S: Pijot is my nickname)
Me: Mak ety... Nape ngan laptop kita ni????? (Almost 20
windows internet explorer terbukak dengan sendirinya)
Mak ety: Eh pijot, tu virus tu. Kita pernah jugak kene dulu.
Cepat2 tutup or pangkah.
Me: Hah? Virus?!!! Tapi tak leh nak tutup mak ety. Nape dia
asyik kuar je ni???? (Geram)
Mak ety: Tu cuba tekan close tabs. Pastu shut down
cepat.
Me: Hah?? Eee.. (Sambil tangan tekan2 symbol pangkah nak
close) Monolog: Dah macam main tembak2 je.
Mak ety: Cepat pijot. Try kuar dulu. Terminate.
Me: Tak boleh dah. (Dengan pantas,tangan aku tekan button off
terus) Hah.. Macam mane ni mak ety? Kita risaulah.
Mak ety: Erm, cbe try ON balik.
Aku pun ON lah laptop. Tapi,dengan perasaan yang sangat
geram bercampur perasaan takut.
Me: Mak ety!!! Still ada lagi lah. Eee,geramnya...
Mak ety: Shut down kan.
Setelah aku shut down,laptop aku mengambil masa beberapa minit tuk bukak balik. Terus aku message shamin bagi tau problem aku. (P/S: Shamin is my ex-roomate)
Haa.. Inilah kejadian yang terjadi petang tadi. Aku tak paham ape masalah laptop ini,tapi yang paling utama sekarang i need to buy anti-virus for my beloved laptop. This is for its protection dari virus2 yang tidak mempunyai hati perut. Hati dan perasaan aku? Mestilah risau sebab takut report2 yang dah buat akan hilang. Terus amek pendrve save kan. Huhuhu.. Pengajarannya,jagalah laptop anda dan sayanglah ia.

2 comments:

Akid Uzair said...

campak la laptop tu keluar tingkap. mesti trus elok. hahahaha.

hafizahabdulrahim said...

hahaha..idea yang bernas!!!(ingat beli guna daun kering???)

Post a Comment