17 December 2009

Promise? #3

Ok, aku rasa cukuplah ni post yang terakhir. Panjang-panjang sangat aku tak tahu dah nak cerita apa. Janji aku kat budak-budak tu berpanjangan sebab I need to think the best time nak bawa dorang since every day cuaca yang tak berapa nak elok, tak nak lah nanti tak pasal sakit pulak anak orang kan? And oh, opah pulak masuk hospital, so kenalah jaga rumah bila ibu dengan abah pergi hospital. You know, even aku duduk rumah, a lots of works yang aku kena buat. Senang cerita, kerja kat rumah tak kan pernah habis selagi ada orang dalam rumah. Hurm..

15 December...

Finally, aku rasa ini hari yang sesuai sangat. Wayang pun murah untuk ladies kan?

Aku: Auni.. Alya.. Along dengan angah nak pergi tengok cerita Santau. Kat Sunway.
Auni: Kitorang nak ikut.
Aku: Dengar ni, along nak pergi tengok cerita Santau. Jangan cakap nanti along tak cakap. Lepas tu, kalau nak ikut kena kuat. Taklah nanti balik kata penatlah, sakit kakilah macam awak ikut angah hari tu. Kalau tak, along tak nak bawa lagi. Paham? (Buat-buat garang)
Auni: Ok2x.


Nama: Auni Damia

Umur: 6 tahun

Pandai bercakap sampai aku dah tak tahu nak balas apa. Suka warna pink. Kuat makan sekarang ni. Tahun depan masuk sekolah integrasi. Nak belajar bahasa mandarin dan juga taekwando. Hiyak!! Haa,dah pergi sekolah tak dapatlah nak makan kari ibu Jat lagi. =p

Nama: Alya Batrisyia

Umur: 5 tahun

Sangat sukalah makanan dan makan. Pantang bila tengok orang lain makan. Takut tau tengok dia makan. Sekarang kena diet-diet sikit supaya kurus sikit. Ni pun pandai cakap, bolehlah aku ketawa bila ingat balik apa dia cakap. Haih =_='' Tahun depan masuk tadika ye. Asyik tengok Hi-5, Hagemaru, Dora, The Replacement dan semualah kartun kan. Tv kat rumah memang dia je yang punya. Nak tengok lain memang tak boleh.

Nama: Darwish Zahin
Umur: 2 tahun
Sangat suka rancangan Dora dan Ultraman. Tapi, sayangnya along takleh bawa Awish. Tuggu Awish besar ye sayang? Nanti along bawa jalan. Awish bushuk mashin! Muaah!



Sebelum masuk wayang makan dulu sebab tak sempat nak breakfast pun time keluar. Ok, girl yang besar tu pekerja kat situ. Hahaha.. Taklah,adik saya. Nampak tak siapa lagi muda kan? (Muka jahat)


Ok, chicken wing ni sedap. Sangat sedap. Sila makan dengan perut kosong sebab mesti korang akan gigit sampai tulang.


Sebelum balik tu, ibu call. Nanti makan dulu, sebab ibu tak masak. Tak pe, memang dah plan awal nak makan pun. Disebabkan aku mengidam sangat nak makan Kenny Rogers jadi untuk tak hampakan perut, kitorang belanja dorang makan kat sini.

Senyuman yang palsu. Sebab lapar.

Haa, sup ni Alya je makan habiskan. Tak termasuk makanan angah Hamidah.




Angah baik hari tu belikanlah Alya ni pencil box sebab dia nak masuk tadika. Lepas tu, Auni nak jam. Punyalah belek-belek jam sampai orang kedai tu pun semacam je dengan kitorang. Bila aku suka, angah tak suka pulak. Angah suka, aku tak suka. Bila kitorang dua-dua suka, Auni pulak tak suka. Hehehhe... Biasalah girls. ~_~ Jam tuk Alya, aku dah janji bila dia nak masuk darjah satu nanti. Hope aku tak lupa ni. Erm! Aku dengan angah shopping sikit-sikit. Hurm,sikit je lah. Budak-budak takleh duduk diam. Pasal kat dalam wayang, memang best. Tak ramai orang pun. Walaupun aku ni penakut, tapi pura-pura berani. Hehehe.. Dah nasihat, kalau Alya takut tutup mata sambil makan pop corn, aku pon tiru jugak sebenarnya. Come on, at least aku berani jugak kan nak tengok cerita Santau tu.

On the way ke rumah...

Ada satu moment yang aku gelak sangat.

Aku: Alya, cepat kejar angah Hamidah dengan kakak.
Alya: Dorang dah jauh. (Konon nak lari kejar)
Aku: Cepat kuruskan kaki. Yeah!
Alya: (Takde respons)
Aku: Cepat kuruskan perut awak tu.
Alya: Nak buat macam mana, Tuhan dah jadikan macam ni.

Ok, I never expect that will be the answer by 5 years old kid. But, hey I'm enjoyed and had great fun with them. Sekali sekala belikan something untuk dorang, aku tak kesah. Angah kau pun tak kesah kan? Hehehe.. (Wink)

Holiday for a week need to be postponed. Nevermind.



2 comments:

are_moizz said...

seronoknye..tp auni n alya tu nmpak cam kembar bile skali pndang..huhu..
so cute..
xketinggalan juga kpd darwish..name pun dh mcm saintis..teori darwish..;)
comel budak kecik tu..
nsb bek sy xde adk kecik..klu x,abis dorg kne gigit..wawawa..ganasnye...

hafizahabdulrahim said...

ahahahha...
budak2 kecik mmg cute ;)
bahayanya nak gigit2 nih..

Post a Comment