14 June 2009

~Birthday Angah~

14hb Jun, adalah birthday adik aku yang second. HAPPY BIRTHDAY ANGAH. Hari ini celebrate birthday dia kat Ramai Seafood,kat Klang. Nak makan pizza macam baru je lagi makan so, abah bawalah kitorang satu family kat situ. Aku tak sempat nak snap2 gambar, ni semua salah seekor kucing kat situ. Kacau2. Banyak jugalah order,aku kenyang sangat. Tak ada gambar, list makanan boleh? Korang imagine kan je lah eh? Okie, kita start. Nasi putih untuk lima orang makan, daging masak merah, tom yam campur, sayur campur, ikan siakap masak tiga rasa, ikan kembung bakar, udang tepung, telur bungkus dan juga air epal. Mahunya aku tak kenyang. Makan ni sikit, tu sikit. Hahahaha... Jangan tamak kata orang.

On the way balik, aku tengah sedap2 layan lagu kat radio, tiba-tiba ada satu kumpulan motor masuk jalan kat bahagian kereta. Kan jalan untuk bahagian motor ada, tak tau undang2 ke apa? Aku tengok ada pelekat P. Sah,memang tak tau undang2. Tak guna ambil lesen, baik bakar je. Part paling best, adalah beberapa orang tunjuk aksi. Macam superman. Untuk seketika, aku macam terpukau. First time tengok live dan berlaku sendiri depan mata. Terbang tapi tak tinggi pun. Kalau nak mati cepat, tak yah drag orang lain untuk mati sama. Berlagak habis. Lepas tu, aku malas nak layan dah. Aku biarkan ibu ngan abah mengomel pasal mamat2 tu. Baik layan lagu Kerna Sayang.

Dalam kepala, siapa yang patut disalahkan? Pihak yang bagi lesen patutnya tarik balik je lesen dorang, gantung lima tahun. Padan muka!! Ataupun nak tuding jari kat parents yang belikan mereka ni motor dan juga kebebasan? Ataupun kat mamat2 ni? Yang tak tahu hargai kebebasan yang diberi dan juga kemewahan yang dibagi?

Renung2kan lah. Dan selamat kan diri anda semua dari benda2 yang tak mendatangkan manfaat ini.

4 comments:

SyaZ^aNa said...

kate nak diet.. ahha..
kucing2 tu kan besfren kamu.. syg bgt same mereka..

huh.. tau la br amik lesen kan..
sume undang2 fresh lg.. ahhhhhaaa..

hafizahabdulrahim said...

alah..dah rezeki depan mate..
kucing tu nsb baik.. dia duduk diam kat adik..dah pesan kat dia..hahaha..

yelah,ape gunanya dgr crmah berjam2 smpai skt pinggang? buang duit jer..

SyaZ^aNa said...

kucing tu pun xnak dkt dgn adik... buweekk..

bagus.. mendengar ceramah yg sgt3 membosankan dgn sebaiknye..

hafizahabdulrahim said...

yelah,adik kan comey? hehehe..

mestilah.. kalo free tak pe r..

Post a Comment