10 May 2009

~IBU KU~

Okie. I just want to make it short. Hehehe.. Semua mesti tahu kan,Mother's Day on 10 May. Mula2 memang tak ada apa2 plan langsung. (Giler jahat ini budak). But,suddenly someone asked me about what im gonna do to celebrate this special day?? Huh! Terus otak ini ligat mencari idea di kesempitan waktu. Hahaha.. Btw,i want to say thanks to that "someone". Aku cuma rasa,kenapa semua orang boleh sambut this day dengan mama,mummy,mak,ibu or umi mereka and why not me? Sambut hari ibu yang hanya datang setahun sekali je. Susah sangat ke nak spent time with your own family? Aku minta Hannan belikan kad. Suruh semua kat rumah tu tulis including abah. Hehehe.. Kena2. Tak kira. Cuma adik je yang tak tahu nak tulis,tapi tak apa,aku tuliskan bagi pihak dia. If he can talk,can write,alangkah bahagianya aku. Tapi takpe,aku redha semua ini dugaanNya. Okie,tak mau sedih2. Kitorang pergi makan kat Pizza Hut je. Dekat je dari rumah. Time tu giler sesak dengan manusia2,dengan pekerja2 Pizza Hut buat celebration for Mother's Day. Kitorang jadi tukang intai2 and dengar2 apa je aktiviti dorang. Ibu tak tahu tau kitorang nak celebrate dia. Wawawa.. Bila time dia nak pergi bayar,dia tanya kat abah,'Resit tadi mana?'. Then, dengan muka yang tak bersalah abah jawab,' Entah,tak tahu.' Aku gelakkan je. Sebenarnya,sebelum tu aku dengan adik yang no 2(Hamidah) dah pergi bayarkan kat kaunter. Konon2 nak pergi toilet. Giler skema. Nasib abah pun pandai berlakon. Hehehehe..(muka jahat). Pastu aku pun cakap lah,'Hari ini kan Mother's Day. So,kitorang dah bayarkan dah'. Then ibu pun cakap,'Alhamdulillah selamat,terima kasih bayarkan. Patutlah tak ada yang nak add on eh? Selalunya ada je nak tambah spageti lah,ini lah,bla bla'. Hahaha.. Ibu,ini saving untuk masa depan namanya.


Gambar bersama ibu. Inilah ibu,even tak suka bergambar dia kena juga sebab anak dia ni kan suka bergambar. Hehehe.. Apa pun aku seronok. Sangat seronok! Thanks for everything that you had done to me. I love you, ibu!!

P/S: Ini rasanya dah panjang kan? Konon nak pendek je,dah type2 tak sedar terpanjang lah pulak. Takpe,pendek ke panjang ke janji ada yang akan baca. Lalala.. Ni dah wat entri baru,mana bahagian orang tu pulak ea?? (Waiting ni). Okie,dah ngantok.

Till next time.

Wo xiangnian ni.

2 comments:

Ninja Padang Kota said...

alala. hehe, singgah jap.

eh ni akid nye *tut* kan? ;)
selamat hari ibu untuk ibu anda.

eh kita punya nama bapak sama r.
haha. :)

hafizahabdulrahim said...

huhuhu..
erm,kawan akid nih..

nama bapak sama leh jd adik beradik..
agagaga..

Post a Comment