23 March 2011

Random Update..

Pejam celik, hitung hari dalam kalendar rupanya lagi 3 minggu practical training akan melabuhkan tirai dan lepas tu kena struggling untuk thesis. Hoye.!!! Semester akhir untuk BBA Finance akan tamat jua. Dalam diam dah 2 tahun jugaklah kan? Sedar tak sedar dah nak habis belajar. Kalau tengok balik post2 lama, ingat lagi first day nak masuk daftar sini. Pengalaman naik bus masa kali pertama dalam kampus, ohh tak boleh lupa. Macam biasa, dah habis satu plan, masuk plan baru pula. Orang kata, fasa baru kehidupan sebagai manusia. Haa,jangan tak tahu, hidup manusia ni pun berfasa2.

InsyaAllah, lepas ni harapkan Tuhan bagi lagi pintu hati ni nak study lagi. Belum ready nak berkerja, so bila ada peluang sambung belajar, sambung. Nanti dah malas2, susah pulak. Banyak lagi komitmen, banyak lagi benda yang nak dicapai, cuma sekarang belajar one step at a time. Berkerja pun boleh, jadi part time timba pengalaman selain side-income, sementara nak masuk belajar balik bulan September ni. Senang cerita, dunia ni macam2 benda korang boleh belajar, dan macam2 pengalaman korang boleh dapat, asalkan korang rajin mencari. Bukan nak kata semua manusia rajin, tak jugak kadang2 malas juga. Tapi, janganlah sepanjang masa nak malas je. Memang sampai bila2 tak akan berubah.

Kalau tengok keadaan ekonomi sekarang ni, jangan ingat lagi sepuluh tahun akan sama macam ni jugak. Bangunlah, sedarkan diri sikit. (Peringatan untuk diri sendiri jugak) Kita kena bersedia hadapi apa2 rintangan di depan mata, dan sepatutnya bersyukur dengan apa yang kita ada. Tak susah, lepas solat, angkat tangan ucapkan Alhamdulillah. Tak susahkan? Kadang2 sifat alpa manusia membuatkan kita jadi lupa diri, apa niat kita sebenarnya. Betul, setiap apa kita buat perlu ada niat. Nak keluar rumah, pun kena niat.

Niat dalam sesuatu hubungan pun perlu. Aku tak cari wajah sekacak2nya, tak cari orang yang sekaya2nya, cuma cukuplah dia berbudi bahasa, ada agamanya, seorang yang sangat memahami. Yang lain2 kita boleh slow talk kemudian. Hehehehe.. Wahai cinta segamatku, terima kasih sangat2. Peace.!! (Tunjuk dua jari)

Dah boleh aku tertelelap masa menaip, memang mengantuk sangat ke apa ni? Kepada semua kawan2, aku doakan yang terbaik. Semoga apa yang kita buat nanti akan ada ganjarannya pada masa depan. Perpisahan kali ini suatu realiti, yang pasti kita semua tak mungkin macam dulu2 lagi. Masing2 akan lalui jalan masing2, dan jangan salah pilih jalan. Fikir dulu ye. Jangan dilupakan daku. Huuuuuuu.. (Sedih pulak macam ni)



P/s: Mood tengah rajin nak update blog. Till next time. Ilytoo!! :))



3 comments:

SyaZ^aNa said...

waahhhhh!!! cinta segamatku!! yeeaaahh~

hafizahabdulrahim said...

ana.. kenapa yeah?? hehehhehe...

SyaZ^aNa said...

heeeeeeee~ xde pe.. :p

Post a Comment