06 July 2009

Pengalaman Sehari

Hari ini hari pertama aku pergi class kat UiTM Shah Alam. Kalau dulu2 aku masuk sebab hantar kakak kawanlah, sebab ambil kawanlah,tapi hari ini aku masuk sebab aku adalah pelajar UiTM Shah Alam. =)

Pengalaman sehari aku kat U? Kalau nak bandingkan Segamat, aku tak yah rushing2, berebut bus, berhimpit2 macam tin sardin, dan sesat sebab salah naik bus. (Malu bertanya memang sesat jalan).

Pagi2 lagi aku dah buat dosa. Huhu.. Aku telah teraba seorang budak lelaki. Mungkin part bawah kot, sebab dia naik bus dari kolej. Tak tau lah kan, tapi muda lagi dari akak ni. Alkisahnya, aku kan berhimpit2 (sebab tu aku tak suka naik bus ni,orang leh ambil kesempatan,tapi aku yang terambil kesempatan kan?), okielah budak2 lelaki tu gentlemen bagi aku naik dulu, tapi ada seorang hamba Allah ni, bila dia nak turun kat fakulti dia, aku letak lah tangan aku kat belakang. Sekali 'zassss', aku macam "hu? alamak! sorrylah ye (tapi cakap dalam hati je la), dia pun tak pandang balik marah ke kan? Owh, lupa pula, yang aku teraba tu aset dia lah, eh bukan bahagian depan tau,kat aset belakang. Kalau yang depan aku rasa aku kena basuh dengan air tanah 7 kali, pastu pakai sarung tangan. Hahaha.. Ish! Malu pulak bila fikir2. (T_T)

Lepas perjumpaan dengan KP Finance, aku pergi hantar fail hijau. Fail ni macam korang punya hal peribadi sulit lah. Maksudnya maklumat peribadi korang. Paham kan? Beratur panjang, tapi bila beratur, "Hai!. Hai!. Eh, fiza!. Hai, Pijot!. Awak ambil kos apa?". Tiba2 terasa macam artis. Hahaha.. (Perasan kan?) Taklah, sebenarnya point aku, ramai yang kawan2 aku kat Segamat tu dapat kat Shah Alam. Sebab tu aku kenal and dorang pun kenal aku. Bajet artis pulak! =)~

And part paling aku suka, bila aku nak balik. Aku ni manalah tau bus tu tak berhenti kat Seksyen 2, sepatutnya aku nak join kawan2 aku pergi makan mula2 tu, tapi bila dalam bus, aku tukar fikiran pulak. Tapi, nasiblah ada hamba Allah yang baik.

Org baik> Awak sebenarnya nak pergi mana?
Aku> Saya nak turun kat Batu 3.
Org baik> Owh, itu awak kena naik bus 603. Bus tu nanti pergi Seksyen 2. Bus ni (604), pergi Seksyen 7 je then dia masuk balik Uitm.
Aku> =(
Kawan> Kalau nak pergi ktm?
Org baik> Owh, itu kena naik bus 529. Awak turun kat kat Seksyen 2 tu, awak ambil bus tu. Nanti dia berhenti betol2 kat ktm Shah Alam.
Aku> Owh.....

Dan, aku pun duduklah dalam bus tu sampailah dah masuk Uitm balik dan berhenti kat fakulti balik. Haih.. Aku pun naiklah bus 603 yang macam tin sardin patutnya ada 2 ekor, tapi kena masuk 10 ekor dalam tu. Belajar hidup susah sikit kan? Selalunya, aku nak pergi mana abah akan bawak atau hantarkan. Hari ini dan seterusnya, aku kenalah belajar menjadi orang awam.

Okielah, nak tido. Besok akan menjadi satu hari lagi yang aku sendiri tak pasti. Mungkin lama2, benda ni jadi sebati dengan aku. InsyaAllah.

Nyte2!!

8 comments:

maryame karpov said...

ye cik pijot ye...itulah cabaran yang perlu di hadapi untuk ke zenith,number bas lah hape la..yaa..sooner or later you'll get used to it,siap expert lg bley bwk kite posing2,hehe

Anonymous said...

yess! padan muka..
and this means i'm gonan have a hottie girlfriend..
da kurus, fit sume u la kan..
throw away some sweat, girlfriend!!!

hafizahabdulrahim said...

mak ety>
yup,tulah salah satu jalan goin' to zenith..
kita harap sangat kita kuat..
bukan mental je,fizikal jugak..
boleh kurus mak ety..
hahahah..
nanti kita leh ajar mak ety naik bus k..
jadi tourist uitm...
especially for bus rapid..
hahahah...

hafizahabdulrahim said...

akid uzair>
are u trying to be sacarstic too?
im sure i can be slim this time..
but u miss somethin'..
i pun jd gelap jugak..
huhuhu...
tapi i still can maintain kecomelan..
hahaha..

SyaZ^aNa said...

adik.. ana tak sempat bace abis post ni.. nnt ktorg bace k.. take k.. hope u really fine there.

hafizahabdulrahim said...

huhuhu..
thanks..
korang pun k..

SyaZ^aNa said...

sume org ade pengalan first day masing2...
dugaan tu.. huhu~~

hafizahabdulrahim said...

ana>
betol tu..
best jumpa vc?
hahaha

Post a Comment